Lantul de aprovizionare este setul de operatiuni ce intervine in vanzarea unui produs catre clientul final, incepand cu faza incipienta de design. In primul rand, proiectantul concepe produsul. Dupa care, furnizorul asigura materialele brute. Producatorul fabrica produsul in cantitati mari, distribuitorul le transporta, iar in final, angrosistul sau comerciantul, vinde aceste produse clientilor sai.

Logistica este studiul sau managementul tuturor acestor operatiuni, cu scopul de a minimiza costurile si optimiza resursele. Se stie ca betonul prefabricat ofera foarte multe avantaje de constructie: costuri, pierderi si resurse micsorate, control imbunatatit al calitatii, rapiditate in instalare la locul de constructie, izolare termica si fonica, etc. Cu toate acestea, o planificare logistica atenta este esentiala pentru noi, pentru a profita la maximum de betonul prefabricat. Transportul, manipularea, impachetarea, depozitarea sau distributia, pe langa altele, sunt parti fundamentale a activitatii logistice.

„ La Moldtech, noi suntem complet constienti de fiecare element din cadrul lantului de aprovizionare, si le luam in considerare inca din faza incipienta de proiectare a matritelor si a utilajelor pentru betonul prefabricat. Asadar, noi luam in considerare cerintele de transport si masurile de siguranta. De exemplu, ruta pentru livrarea la locul de constructii poate avea obstacole (poduri, cabluri suspendate, etc), ce restrictioneaza inaltimea produselor prefabricate.”

Comanda de transport depinde intotdeauna de secventa de montaj, in cazul multor produse prefabricate, cum ar fi, peretii sau panourile. Este necesar sa se aranjeze cu atentie secventele de montaj, daca pozitiile macaralei, transportul si costurile macaralei se doresc a fi micsorate. Este recomandat ca transportul elementelor prefabricate sa le permita ridicarea directa sau depozitarea, evitand pe cat posibil schimbarea in orientare si in succesiune.

Tehnicienii nostrii se orienteaza intotdeauna dupa cele mai bune si mai adecvate solutii pentru a reduce transportul si preturile de instalare.

In functie de aceste analize, containerele in care masinile sunt transportate, pot fi containere tip cutie sau containere deschise. Mai mult, utilajele pot fi trimise pe vapoare sau pe alte mijloace de transport.

Pentru a putea utiliza ruta de aprovizionare disponibila, noi subcontractam activitatea de logistica si externalizam furnizorii de logistica, ce sunt experimentati in transportarea utilajelor cu tonaj ridicat si de mare volum, si in optimizarea acestui proces.

Inutil sa specificam faptul ca utilajele sunt evaluate si testate la instalatiile Moldtech, inainte de a fi impachetate si pregatite pentru transport. Mai mult, acestea pot fi verificate de catre client, pentru ca acestea sa se asigure ca masinariile indeplinesc in totalitate specificatiile ce au fost stabilite inainte si ca satisfac necesitatile clientului.

Aspectele pozitive si negative in cazul logisiticii betonului prefabricat

Pe de-o parte, nu poate fi negat faptul ca volumul mare de produse prefabricate din beton pot face managementul logisiticii complex. De asemenea, asamblarea produselor prefabricate din beton necesita macarale mobile sau alte utilaje speciale similare, sau alte mijloace de transport.

Pe de alta parte, prin utilizarea betonului prefabricat, necesitatile logisticii clientilor sunt cu mult reduse. Acest lucru se datoreaza faptului ca produsele – peretii, grinzile, cutiile de aductiune – transportate catre locul de constructii sunt gata pentru a fi utilizate. Asadar, transportul poate fi executat intr-o singura etapa, in loc sa fie impartit in mai multe etape de transport a materialelor in stare bruta.

In plus, camioanele cu volum mare consuma mai putin combustibil pe tona transportata decat cele mici. De asemenea, structurile prefabricate din beton previn utilizarea si transportarea a diferitelor materiale (cofraje, esafodaje, etc.). Mai mult, stucturile prefabricate din beton au tendinta de a fi mai usoare decat suprafata echivalenta cu turnarea betonului la locul de constructie, ce implica o diminuare semnificativa in numarul de miscari a camionului si o reducere a consumului de combustibil.